Van huis en haard

VAN HUIS EN HAARD
De Historische Kring Elden en de Historische Kring Driel hebben samen in het kader van ‘Gelderland herdenkt 75 jaar vrijheid’ een educatieboekje uitgegeven.

In dit boekje komen achtereenvolgens 20 locaties in Driel en Elden aan bod die op een of andere manier herinneren aan de ingrijpende oorlogsperiode van 75 jaar geleden. Op elke locatie staat een gebeurtenis uit de oorlog centraal en worden er bijbehorende vragen gesteld. Elke locatie is te vinden op de historische kaart in dit boekje, maar de locaties zijn ook in het echt te bezoeken.

Met het uitgeven van dit boekje hopen de Historische Kring Elden en de Historische Kring Driel het verleden op een historisch verantwoorde manier over te brengen op, en zichtbaar te maken voor, de huidige en toekomstige bewoners van de beide dorpen Elden en Driel en hun directe omgeving. De Historische Kring Elden biedt het boekje – zolang de voorraad strekt – voor 5 euro (exclusief verzendkosten) te koop aan. U kunt een exemplaar van ‘Van huis en haard’ bestellen door een mail te sturen naar mailto:info@historischekringelden.nl